اخبار و بخشنامه ها اخبار و بخشنامه ها

بخشنامه آموزش ضمن خدمت کارکنان در سال 1396

شماره بخشنامه:   155/81239

تاریخ :   1396/3/27

 

با عنایت به سیاست‌های کلان دانشگاه مبنی بر توانمند‌سازی کارکنان بر پایه‌ی آموزش‌های ضمن خدمت، به اطلاع کارکنان محترم دانشگاه می‌رساند، جهت ثبت نام در دوره‌های آموزش ضمن خدمت با توجه به فرآیند و شرایط و ضوابط یاد شده در این بخشنامه طبق جدول زمان‌بندی ذیل به سامانه فراگیر آموزش ضمن خدمت به نشانیstm.ut.ac.ir مراجعه و ثبت نام نمایند.

ردیف

عنوان

تاریخ شروع

تاریخ پایان

۱

بازه زمانی شماره ۱

96/۳/28

96/۳/30

۲

بازه زمانی شماره ۲

96/۴/18

96/۴/20

۳

بازه زمانی شماره ۳

96/۶/2۶

96/۶/28

۴

بازه زمانی شماره ۴

96/۹/25

96/۹/27

 

 

لازم به ذکر است، در بازه‌های زمانی فوق، کارکنان محترم در دوره‌ها ثبت نام نموده و بعد از نهایی شدن و برآورد تعداد کلاس‌های مورد نیاز هر دوره، زمان و مکان دقیق هر یک از دوره‌ها از طریق سامانه فراگیر آموزش اطلاع‌رسانی نهایی انجام می‌پذیرد.

فرآیند ثبت نام در دوره‌های آموزشی:


۱. کارکنان محترم پس از ورود به سامانه فراگیر آموزش، در ستون سمت راست بر روی گزینه" درخواست آموزش" کلیک کرده و از طریق منوی" تقویم دوره‌های آموزشی"، درخواست خود را ثبت نمایند.
۲. مسئول آموزش واحد مربوطه لیست ثبت نام اولیه‌ی واحد خود را برای دریافت تاییدیه به مقام مافوق ارائه نماید.
۳. مسئول آموزش واحد مربوطه پس از تائید مافوق، درخواست افراد ثبت نامی از واحد خود را در سامانه فراگیر آموزش تائید می‌نماید
۴. واحد آموزش کارکنان دانشگاه نسبت به ثبت نهایی افراد در سامانه فراگیر آموزش اقدام می‌نماید و اطلاع رسانی به افراد از طریق پیام در سامانه صورت می‌پذیرد.

 


شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در دوره‌های آموزشی:


۱. کارکنان محترم دانشگاه می‌توانند تا سقف ۴۰ ساعت (۱۲ ساعت عمومی و ۲۸ ساعت تخصصی) دوره آموزشی در سال، طی نمایند. با توجه به محدودیت ظرفیت دوره‌های آموزشی، اولویت با کارکنانی است که زودتر ثبت نام نموده و ثبت نام آنان توسط مسئول آموزش واحد مربوطه تأیید شده باشد.
۲. کلیه‌ی اطلاع رسانی در مورد دوره‌ها از طریق سامانه فراگیر آموزش ضمن خدمت صورت می‌گیرد و هر فرد موظف است، طبق برنامه اعلام شده در سامانه در مورد دوره ثبت نامی خود اقدام نماید. همچنین همکاران محترمی که مایل به دریافت ایمیل و پیام کوتاه می‌باشند، در"سامانه خدمات کارکنان" به نشانیhttp://ess.ut.ac.ir اطلاعات خود را تکمیل نمایند.
۳. عدم شرکت در دوره‌های حضوری، غیبت محسوب می‌شود و از حضور داوطلب در آزمون، جلوگیری به عمل خواهد آمد.
۴. در دوره‌هایی که آزمون به صورت الکترونیکی برگزار می‌گردد، زمان ورود به آزمون محدود و مشخص می‌باشد و افراد صرفاَ در همان ساعات ذکرشده می‌توانند وارد سامانه آزمون شوند.
۵. کارکنان محترم موظف هستند، قبل از شروع دوره مورد نظر، به سامانه فراگیر آموزش در صفحه نخست، منوی" آموزش‌های درخواست شده" مراجعه نمایند و از تأیید دوره آموزشی ثبت نامی اطمینان حاصل نمایند.
۶. کارکنان محترم مجاز به شرکت در دوره‌های مشابه نیستند و امتیاز دوره‌های تکراری در ارزیابی و ارتقا رتبه شغلی کارکنان، تنها یک بار محاسبه می‌شود.
۷. همکاران پس از شرکت در دوره، موظف به تکمیل" فرم ارزیابی دوره" در سامانه فراگیر آموزش می‌باشند و در صورت تکمیل نکردن فرم مذکور امتیاز دوره برای ارتقا رتبه شغلی منظور نمی‌گردد.
۸. پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره، گواهینامه دوره به صورت الکترونیکی صادر شده و در قسمت سوابق آموزشی در سامانه فراگیر آموزش برای هر فرد قابل مشاهده می‌باشد.
۹. نتایج نهایی شرکت در دوره‌ها و غیبت افراد ثبت نام شده، به واحدهای مربوطه اعلام خواهد شد.
۱۰. به دلیل محدودیت ظرفیت دوره‌ها، افرادی که در دوره‌ها پس از ثبت نام نهایی غیبت غیر موجه داشته باشند، موظف به پرداخت هزینه دوره بوده و تا پایان سال، امکان ثبت نام در دوره‌های آموزشی را نخواهند داشت.
*در موارد ذیل غیبت موجه محسوب می‌شود:

الف - فوت یکی از بستگان درجه ۱
ب - بروز حادثه غیر قابل پیش بینی و مستند با دلایل کافی


۱۱. واحدهایی که درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ضمن خدمت را دارند و یا مایلند کارکنان زیرمجموعه خود را جهت برخی از دوره‌های خاص به سایر سازمان‌ها یا مؤسسات اعزام نمایند، می‌بایست طبق "فرآیند اخذ مجوز برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت توسط واحدها" که به پیوست آمده است، مراحل را طی نمایند.
۱۲. کارکنان محترم می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و سوالات خود را در قسمت" ارسال و دریافت پیام" سامانه ثبت نمایند.

 

فرآیند_اخذ_مجوز_برگزاری_دوره_آموزشی_ضمن_خدمت_توسط_واحدها 96